"Teachable Machine" yapay zeka aracı ile "Bilgisayar Parçalarının Öğrenimi" - "Learning Computer Parts" with the "Teachable Machine" artificial intelligence tool
TEACHABLE MACHINE ‘ YAPAY ZEKA ARACI İLE BİLGİSAYAR PARÇALARININ ÖĞRENİMİ
ETKİNLİK SÜRESİ : 1 Hafta
ETKİNLİK KONUSU : Teachable Machine ‘ Yapay Zeka Aracı İle Bilgisayar Parçalarının Öğrenimi
ETKİNLİK SORUMLUSU : Cansel DEVECİ
ETKİNLİK DÜZEYİ : İlkokul
ETKİNLİK KAZANIMLARI:
1.Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır
2.Teknolojik ürünlerin geçmişteki ve bugünkü kullanımlarını karşılaştırır.
3.Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.
4.Kullandığı teknolojik ürünlerin mucitlerini ve bu ürünlerin zaman içerisindeki gelişimini araştırır.
5.Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.
6. Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.
7.Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.
8.Sözlü yönergeleri uygular.
9.Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.
ETKİNLİĞİN İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER : Hayat Bilgisi , Sosyal Bilgiler, Türkçe
ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI :
1- Öğrencilerle klavye, bilgisayar ve hoparlör kelimelerinin anlamları tartışılır.
2- Ardından ve yaparak yaşayarak öğrenme tekniği ile bu nesnelerin kullanım yerleri kavratılır. Teachable Machine adlı uygulama akıllı tahtada açılır ve bilgisayar , klavye , hoparlör bu uygulamaya tanıtılır .Daha sonra çocuklar bu üç nesneden birini uygulamaya gösterdiğinde, uygulama nesneleri tanır. Eğlenerek ve yaparak yasayarak öğrenme tekniği ile bu nesnelerin kullanım yerleri kavratılır.
‘TEACHABLE MACHINE ' LEARNING COMPUTER PARTS WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOL
EVENT DURATION: 1 Week
EVENT TOPIC: Teachable Machine 'Learning Computer Parts with Artificial Intelligence Tool
EVENT RESPONSIBLE: Cansel DEVECİ
ACTIVITY LEVEL: Primary school
EVENT GAINS:
1.Classifies the technological products around it according to their usage areas
2.Compares the past and present uses of technological products.
3.He uses technological products without harming himself, others and nature.
4.It researches the inventors of the technological products it uses and the development of these products over time.
5.Be sensitive about the safe use of technological tools and equipment.
6.Takes care to protect physical health while using mass media.
7.Uses technological tools and equipment safely.
8.Follows verbal instructions.
9.Expresses his/her opinions about what he/she listens/watches.
COURSES TO WHICH THE EVENT IS RELATED: Life Sciences, Social Studies, Turkish
APPLICATION OF THE EVENT:
1- The meanings of the words keyboard, computer and speaker are discussed with the students.
2- Then, the uses of these objects are taught through the technique of learning by doing and experiencing. The application called Teachable Machine is opened on the smart board and the computer, keyboard and speaker are introduced to this application. Then, when the children show one of these three objects to the application, the application recognizes the objects. The uses of these objects are taught through fun and hands-on learning techniques.
"Teachable Machine" yapay zeka aracı ile "Bilgisayar Parçalarının Öğrenimi" - "Learning Computer Parts" with the "Teachable Machine" artificial intelligence tool
Irma Verdzeuli - Georgia, LEPL Dusheti N2 Public School
"learning computer parts" with the " Teachable Machine " artificial intelligence tool
"Heygen" yapay zeka aracı ile Ana Haber Sunumu - Main News Presentation with "Heygen" artificial intelligence tool
"Heygen" Yapay Zeka Aracı ile Ana Haber Sunumu
Etkinlik Konusu: "Heygen" ile Ana Haber Sunumu
Etkinlik Sorumluları: Gizem YAHŞİ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
1.Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.
2.Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
3. Metin türlerini birbirinden ayırır.
4. Kısa metinler yazar.
5. Çerçevesi belli bir konu hakkında konuşur.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Fen Bilimleri - Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
1.Öğrencilere Bilgisayarın tarihçesini araştırmaları için süre verilir.
2. Araştırmalarını arkadaşlarıyla paylaşması istenir.
3. Elde edilen bilgilerin bir araya getirilerek ortak bir haber metni yazmaları istenir.
4.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “Heygen” Web 3.0 aracını kullanır.
5.Oluşturulan haber sunumu izlenir.
Main News Presentation with "Heygen" Artificial Intelligence Tool
Event Topic: Main News Presentation with "Heygen"
Event Managers: Gizem YAHŞİ
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Event Gains:
1.Discuss the importance of information technologies in daily life.
2.Explains the basic concepts and functions of the computer system.
3. Distinguishes text types from each other.
4. Writes short texts.
5. Its framework talks about a specific topic.
Courses Related to the Activity: Science - Turkish
Implementation of the Activity:
1.Students are given time to research the history of the Computer.
2. He is asked to share his research with his friends.
3. They are asked to write a common news text by bringing together the information obtained.
4.Students use the "Heygen" Web 3.0 tool by listening orally and applying the usage instructions.
5.The created news presentation is monitored.
"Heygen" yapay zeka aracı ile Ana Haber Sunumu - Main News Presentation with "Heygen" artificial intelligence tool
Nilgün KEÇE/ İBB Yıldırım Beyazıt Primary School 4D/ Arnavutköy-İstanbul
Computer history news presentation with Heygen application
Duygu ŞAHİN TURAN - Halime Bulduk Primary School - 1/D - İSTANBUL
Main News Presentation with "Heygen" Artificial Intelligence Tool
Fikriye Karain / Emlak Konut Nurettin Topçu Primary School/3-A
HEYGEN uygulaması ile ana haber sunumu
Elif DADAK - Ahmet Keleşoğlu İlkokulu -4/B-Esenyurt/İstanbul
"Heygen" Yapay Zeka Aracı ile Ana Haber Sunumu
Cansel Deveci Tuzla Orhanlı İlkokulu
Main News Presentation with "Heygen" Artificial Intelligence Tool
İlknur Akçakaya/Mustafa Kutlu İlkokulu 2F Pendik/İstanbul
Main News Presentation with “Heygen" Artificial Intelligence Tool
İlknur Öztürk/Halime Bulduk Primary Schooll 1/B / Büyükçekmece/İstanbul
Computer History with Heygen
Senem KÖROĞLU- Namık Kemal Primary School 2/A Esenyurt/İstanbul
Main News Presentation with "Heygen" Artificial Intelligence Tool
“EON-XR” aracı file Sanal Gerçeklik Bilgisayar Etkinliği - Virtual Reality Computer Event with “EON-XR” tool
"Eon-XR" aracı ile Sanal Gerçeklik Bilgisayar Etkinliği
Etkinlik Konusu: Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Bilgisayar"
Etkinlik Sorumluları: Senem KÖROĞLU
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
1.Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.
2.Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
3.Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.
4.Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini araştırır
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Fen Bilimleri - Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
1.Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
2.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.
3.Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.
Virtual Reality Computer Event with "Eon-XR" tool
Virtual Reality: Event – “Computer’’
Activity Topic : Virtual Reality Event – “Computer”
Event Coordinators: Senem KÖROĞLU
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:
1.Discusses the importance of information technologies in daily life.
2.Explains the basic concepts and functions of the computer system.
3.Uses mouse and keyboard correctly.
4.Researches the effects of using information technologies on physical and mental health.
Courses that the activity is related to: Life Sciences - Science - Turkish
Implementation of the activity:
1.Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).
2.Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by verbally listening and applying the usage instructions.
3.He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.
“EON-XR” aracı ile Sanal Gerçeklik Bilgisayar Etkinliği - Virtual Reality Computer Event with “EON-XR” tool
Irma Verdzeuli - Georgia, LEPL Dusheti N2 Public School
Virtual Reality Computer Event with “EON-XR” tool
Siber Zorbalık Etkinliği - Cyber Bullying Activity
Siber Zorbalık Etkinliği
Etkinlik Konusu: Güvenli İnternet Kullanımı ve Siber Zorbalık
Etkinlik Sorumluları: Arzu ÖNCÜ
Etkinlik Düzeyi: İlkokul
Etkinlik Süresi: 1 Hafta
Etkinlik Kazanımları:
1.Teknolojinin olumlu ve olumsuz özelliklerini ayırt eder.
2.Güvenli İnternet kullanımı ile ilgili bilgi edinir.
3.Siber zorbalığa maruz kaldığında aile, öğretmeni veya yardım edebilecek bir akrabasına durumu anlatır.
4.Siber zorbalık hakkında öğrendiklerini kendi yaşantısı üzerindeki etkilerini gözlemler.
5.Sözlü yönergeleri uygular.
Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi-Sosyal Bilgiler-Türkçe
Etkinliğin Uygulanışı:
1.Öğrencilere önce güvenli internet bilgileri verilir ve siber zorbalığın nasıl yapıldığını anlatan videolar izletilir.
2.Öğrenciler videodaki yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve tartışarak, siber zorbalığın önemini kavrar.
3.Gördüklerini ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla nasıl uygulayacağını anlatır.
CyberBullying Activity
Event Topic: Safe Internet Use and cyber bullying
Event Responsibles:Arzu ÖNCÜ
Activity Level: Primary School
Activity Duration: 1 Week
Event Gains:
1.Distinguishes the positive and negative features of technology • Understands what to do when exposed to cyberbullying.
2.When exposed to cyberbullying, the family tells the situation to the teacher or a relative who can help.
3.Observes the effects of what he learns about cyberbullying on his own life.
4.Follows verbal instructions. Courses Related to the Activity: Life Sciences - Social Studies - Turkish
Implementation of the Activity:
1. Students are first given safe internet information Students are first shown videos explaining how cyberbullying is done.
2. Students understand the importance of cyberbullying by verbally listening and discussing the instructions in the video.
3. Explains what he sees and how to implement other instructions accordingly.
Siber Zorbalık Etkinliği - Cyber Bullying Activity
Duygu ŞAHİN TURAN - Halime Bulduk Primary School - 1/D - İSTANBUL
Cyber Bullying Activity
Nilgün KEÇE/ İBB Yıldırım Beyazıt Primary School 4D/ Arnavutköy-İstanbul
Cyber Bullying Activity
İlknur Öztürk/Halime Bulduk Primary Schooll 1/B / Büyükçekmece/İstanbul
Cyber Bullying Activity
No comments:
Post a Comment