✍️PROJECT/PROJE

 

✍️About project/Proje Hakkında

Dijital Çağın Yapay Zekâ Kuşağı Çocukları

 

      “Dijital Çağın Yapay Zekâ Kuşağı Çocukları” projemiz ile yeni nesil alfa kuşağı çocuklarına 2024’ün eğitim trendi haline gelen yapay zeka, prompt kavramı, metaverse uygulamaları konusunda farkındalık oluşturmak, VR (Virtual Reality) sanal gerçeklik gözlükleri ile dijital sınıf içi sanal deneyimler yaşatmak, AR (augmented reality) arttırılmış gerçeklik ile yenilikçi eğitim ve öğretim paradigmasını hayata geçirmeyi ve dijital dünya becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. İnovatif fikirler üreten öğrencilerin bulunduğu, inovatif sınıflar oluşturmak, üst düzey düşünme ve üretme becerilerini ve yenilikçilik kapasitelerini geliştirmelerini, dijital dünyanın içeriğini ve kurallarını fark etmelerini ve dijital öğrenciler olmalarını istiyoruz. Projemiz 7-12 yaş arası ilkokul öğrencilerinin dahil olduğu bir projedir.

 

Amaçları

  1. Projedeki öğrencilere yapay zeka dünyası konusunda farkındalık oluşturmak.
  2. Yapay zeka uygulamalarını deneyimleyerek, geleceğin teknolojisini yakından takip etmek.
  3. Promt nedir, temel düzeyde promt nasıl yazılır? Uygulamaları yapmak.
  4. Projedeki tüm öğrencilere VR Sanal gerçeklik gözlüklerinin tanıtılmak.
  5. Bu gözlükler için kullanılacak Web 2.0 uygulamalarını öğretmek.
  6. Öğrencilere metaverse evrenini tanıtmak ve uygulamalar ile onlara yeni deneyimler kazandırmak.
  7. Steam çalışmalarıyla üst düzey düşünme ve üretim becerileri geliştirmek.
  8. Dijital dünya, dijital ayak izi, dijital vatandaşlık, siber zorbalık, güvenli internet kullanımı gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
  9. Dijital okuryazar olmak
  10. Teknolojiyi doğru ve yerinde kullanmalarını sağlamak.
  11. Dijital yetkinliklerin geliştirilmesi.
  12. Son olarak inovatif fikirler üretebilen öğrenciler ve sınıflar olmalarını sağlamak.

İş süreci:

      Türkiye ve Gürcistan'ın kurucu ortak olduğu projemizde 10 Türk ve 1 Gürcistan ortağımız ile projemizi yürütmeyi planlıyoruz. Projemiz 4 aylık bir proje olup Şubat ayında başlayacak ve Mayıs ayı sonunda sona bulacaktır. Projemizdeki tüm ortaklar kendi sınıfları için bir VR sanal gerçeklik gözlüğü temin etmişlerdir. Proje başlangıcında öncelikle Yapay Zeka uygulamaları, Sanal Gerçeklik gözlüklerinin nasıl kullanıldığı, hangi uygulamaların kullanılacağı ve tanışmanın da gerçekleştirileceği bir öğretmen webinarı düzenlenecektir. Öğrenciler için bir tanışma webinarı düzenlenecektir. Tüm proje okullarının etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi ve çalışmaları yürütebilmesi için her ayın başında bir öğretmen webinarı düzenlenecektir. Webinarda oluşturulacak takvim ve görevler ile ortak çalışmalar yapılacak ve ortak ürünler elde edilecektir.

Beklenen sonuçlar:

1.Projedeki öğrencilerde yapay zeka dünyası konusunda farkındalık oluşur.

2.Yapay zekâ uygulamalarını deneyimler.

3.Promt kavramını öğrenir ve promt yazmayı kendi başına uygulayabilir.

4.VR Sanal gerçeklik gözlüklerini tek başına etkin bir şekilde kullanır.

5.Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik Web 2.0 uygulamalarını kullanır.

6.Metaverse evrenini tanır ve Web 3.0 aracı ile metaverse dünyasını tasarlar ve deneyimler.

7.Steam projeleri yapar ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirir.

8.Dijital dünya, dijital ayak izi, dijital vatandaşlık, siber zorbalık, güvenli internet kullanımı gibi konularda bilgi sahibi olur.

9.Dijital okuryazar olur.

10.Teknolojiyi doğru ve yerinde kullanmayı öğrenir.

11.Dijital yetkin bir vatandaş olur.

12.Son olarak inovatif düşünce üreten öğrenciler haline dönüşürler.

Artificial Intelligence Generation Children of the Digital Age

     With our "Artificial Intelligence Generation Children of the Digital Age" project, we will raise awareness of the new generation alpha generation children about artificial intelligence, prompt concept and metaverse applications, which have become the education trends of 2024, and provide digital classroom virtual experiences with VR (Virtual Reality) virtual reality glasses, We aim to implement the innovative education and training paradigm and develop digital world skills with AR (augmented reality). We want to create innovative classes where students produce innovative ideas, develop their high-level thinking and production skills and innovation capacity, realize the content and rules of the digital world and become digital students. Our project is a project involving primary school students between the ages of 7-12.

 

 

Purposes:

1. To raise awareness about the world of artificial intelligence to the students in the project.

2. To closely follow the technology of the future by experiencing artificial intelligence applications.

3. What is a promt, how to write a promt at a basic level? Making applications.

4. Introducing VR Virtual reality glasses to all students in the project.

5. To teach Web 2.0 applications to be used for these glasses.

6. To introduce the metaverse universe to students and provide them with new experiences through applications.

7. Developing high-level thinking and production skills through Steam studies.

8. To ensure that they are informed about issues such as the digital world, digital footprint, digital citizenship, cyber bullying, and safe internet use.

9. Being digitally literate

10. To ensure that they use technology correctly and appropriately.

11. Developing digital competencies.

12. Finally, to ensure that students and classes are able to produce innovative ideas.

 

Business process

         In our project in which Turkey and Georgia are founding partners, we plan to carry out our project with 10 Turkish and 1 Georgian partners. Our project is a 4-month project and will start in February and end at the end of May. All partners in our project have provided a VR headset for their classroom. At the beginning of the project, a teacher webinar will be organized to discuss Artificial Intelligence applications, how Virtual Reality glasses are used, which applications will be used and introductions will be made. An introduction webinar will be organized for students. A teacher webinar will be held at the beginning of each month so that all project schools can communicate effectively and carry out their studies. With the calendar and tasks to be created in the webinar, joint studies will be carried out and common products will be obtained.

 

Expected results:

1. Students in the project raise awareness about the world of artificial intelligence.

2. Experiences artificial intelligence applications.

3. Learns the concept of prompts and can practice writing prompts on his own.

4. VR effectively uses virtual reality glasses alone.

5. Virtual reality and augmented reality use Web 2.0 applications.

6. Recognizes the metaverse universe and designs and experiences the metaverse world with the Web 3.0 tool.

7. Creates Steam projects and develops higher order thinking skills.

8. Gain knowledge on issues such as the digital world, digital footprint, digital citizenship, cyber bullying, safe internet use.

9. Becomes digitally literate.

10. Learns to use technology correctly and appropriately.

11. Becomes a digitally competent citizen.

12. Finally, they become students who produce innovative ideas.

 


No comments:

Post a Comment