✏️Müfredat ile Entegrasyon - Integration with the Curriculum

 

Sanal Gerçeklik Etkinliği – “3D Mekanlar”

 

Etkinlik Konusu: Sanal Gerçeklik Etkinliği – “3D Mekanlar”

Etkinlik Sorumluları: Elif DADAK

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

  • Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur.

  • Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi hakkında tahminde bulunur.

  • Dinlediği/izlediği metni anlatır.

  • Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.

  • Sözlü yönergeleri uygular.

  • Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

  • Konuşma stratejilerini uygular.

  • Görsellerden hareketle kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.

  • Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

  • Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.

  • Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.

  • Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.

  • Dinlediklerinin/izlediklerinin içeriğini değerlendirir.

  • Hazırlıksız konuşmalar yapar.

  •  Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.

  • Günlük hayatta kullanılan basit cisimleri, özelliklerine göre sınıflandırır ve geometrik şekillerle ilişkilendirir.

  • Uzamsal (durum, yer, yön) ilişkileri ifade eder

  • Küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, silindir ve küreyi modeller üstünde tanır ve ayırt eder.

  • Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dil kullanır.

  • Okul içi etkinliklerde görev almaya istekli olur.

  • Okulla ilgili olumlu duygu ve düşünceler geliştirir.

  • Kullanacağı ders araç ve gereçlerini seçer.

  • Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.

  • Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

  • Güneş, Ay, Dünya ve yıldızları gözlemler.

  • Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

  • Dünya’nın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini araştırır.

  •  Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Fen Bilimleri – Türkçe-Matematik

Etkinliğin Uygulanışı:

     1.Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.

     2.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.

     3.Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.


Virtual Reality Event – ​​“3D Spaces”

 

Activity Topic : Virtual Reality Event – ​​“3D SEPACES”
Event Coordinators: EliF DADAK 

Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:

• Makes predictions about the text he will listen to/watch based on the visual(s).

• Makes predictions about the development of events when they listen/watch.

• Explains the text he listened/watched.

• Answers questions about what he listened/watched.

• Follows verbal instructions.

• Its framework talks about a specific topic.

• Applies speaking strategies.

• Guess words and their meanings based on images.

• Understands the meaning of shapes, symbols and signs.

• Participates in class discussions and conversations.

• Understands the message in short and simple digital texts.

• Expresses his/her opinions about what he/she listens/watches.

• Evaluates the content of what he listens/watches.

• He gives impromptu speeches.

• Uses information sources effectively.

• Classifies simple objects used in daily life according to their properties and associates them with geometric shapes.

• Expresses spatial (situation, place, direction) relationships

• Recognizes and distinguishes cube, square prism, rectangular prism, triangular prism, cylinder and sphere on models.

• Uses mathematical language to indicate location, direction, and motion.

• Willing to take part in in-school activities.

• Develops positive feelings and thoughts about school.

• Selects the course tools and equipment to be used.

• Takes care to protect physical health while using mass media.

• Uses technological tools and equipment safely.

• Observes the Sun, Moon, Earth and stars.

• Expresses himself/herself in an understandable and clear language while communicating at school.

• Investigates the effects of the Earth's shape and movements on human life.

• Explains the events that occur as a result of the movements of the Earth.

Courses that the activity is related to: Life Sciences - Science – Turkish-Maths

 

Implementation of the activity:

1.Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).

2.Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by verbally listening and applying the usage instructions.

3.He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.

 

 

 Alper GEZERAVCI "Vidnoz" Yapay ZekaEtkinliğimiz

Etkinlik Konusu: Yapay Zeka Etkinliği – “Alper Gezeravcı” 

Etkinlik Sorumluları: Nilgün KEÇE

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

     1.İki boyutlu çalışmasında ön,orta, arka planı kullanır.

     2.Çalışmasını yaparken güncel kaynaklara dayalı fikirler geliştirir.

     3.Çalışmasını oluştururken uygulama basamaklarını kullanır.

     4.Noktalama işaretlerine dikkat ederek yazar ve okur.

     5.Görsellerle yazacağı metnin konusunu ilişkilendirir.

     6.Yazma stratejileri uygular.

     7.Sözlü yönergeleri uygular.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Görsel Sanatlar-Türkçe

Etkinliğin Uygulanışı:

     1.Öğrencilere önce Vidnoz AI programının arama motorunda nasıl açılacağı gösterilir.

     2.Vidnoz programına konuşması istenen kişinin fotoğrafı uygun boyutta ve arka plana uygulanacak şekilde yerleştirilir.

     3.Konuşma metni yazım kurallarına uygun bir şekilde konuşma kutusuna yazılır.

     4.Yönerge takibiyle etkinlik tamamlanır, video kaydedilir.

 

Alper GEZERAVCI "Vidnoz" Our Artificial Intelligence Event

Event Topic: Artificial Intelligence Event – ​​“Alper Gezeravcı”

Event Responsibles: Nilgün KEÇE

Activity Level: Primary School

Activity Duration: 1 Week

Event Gains:

     1.He uses front, middle and background in his two-dimensional work.

     2.While doing his work, he develops ideas based on current sources.

     3.Uses application steps when creating his work.

     4.Writes and reads by paying attention to punctuation marks.

     5.Associates visuals with the subject of the text he will write.

     6.Applies writing strategies.

     7.Follows verbal instructions.

Courses Related to the Activity: Visual Arts-Turkish

Implementation of the Activity:

     1.Students are first shown how to open the Vidnoz AI program in the search engine.

     2.The photo of the person who is asked to speak is placed in the videonosis program in an appropriate size and applied to the background.

     3.The speech text is written in the conversation box in accordance with the spelling rules.

     4.The activity is completed by following the instructions and the video is recorded.

 

Güvenli İnternet Günü "Copilot" Yapay Zeka Etkinliği

Etkinlik Konusu: Microsoft Copilot ile Güvenli İnternet Günü

Etkinlik Sorumluları: İlknur AKÇAKAYA   

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

 

1.Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

2.T

eknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.

3.Güvenliğini tehdit eden bir kişi olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar.

4.Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

5.Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

6.Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

7.Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

8.Kısa yönergeler yazar.

9.Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

10.Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.

11.Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

12.Kısa yönergeler yazar.

13.Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

14.Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.

15.Medya metinlerini değerlendirir.

16.Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.

17.Teknolojik ürünlerin geçmişteki ve bugünkü kullanımlarını karşılaştırır.

18.Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.

19.Çocuk olarak sahip olduğu haklara örnekler verir.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi  - Türkçe – Sosyal Bilgiler

 

Etkinliğin Uygulanışı:

1.Öğrencilere önce Microsoft Copilot yapay zeka uygulamasının nasıl kullanıldığı öğretilir.

2.Öğrenciler Güvenli İnternet Günü ile ilgili yönergeleri yazarlar.

3.Yapay zekanın oluşturduğu görsel hakkında düşüncelerini söylerler.

 

Safer Internet Day "Copilot" Artificial Intelligence Event

Event Topic: Safe Internet Day with Microsoft Copilot

Event Responsibles: İlknur AKÇAKAYA  

Activity Level: Primary School

Event Duration: 1 Week

Event Gains:

 

1. Uses technological tools and equipment safely.

2. Be sensitive about the safe use of technological tools and equipment.

3. Explains what to do and who to ask for help if someone threatens your safety.

4.The frame talks about a specific topic.

5. Understands the meanings of shapes, symbols and signs.

6.The frame talks about a specific topic.

7. Understands the meanings of shapes, symbols and signs.

8.Writes short instructions.

9.Framework talks about a specific topic.

10. Understands the message in short and simple digital texts.

11. Understands the meanings of shapes, symbols and signs.

12.Writes short instructions.

13. Understands the meanings of shapes, symbols and signs.

14. Understands the message in short and simple digital texts.

15.Evaluates media texts.

16.Uses information sources effectively.

17.Compares the past and present uses of technological products.

18.Uses technological products without harming himself, others and nature.

19.Gives examples of the rights he/she has as a child.

Courses Related to the Activity: Life Sciences - Turkish - Social Studies

 

Implementation of the Activity:

1.Students are first taught how to use the Microsoft Copilot artificial intelligence application.

2.Students write the instructions regarding Safer Internet Day.

3. They express their thoughts about the visual created by artificial intelligence.

 

 TEACHABLE MACHINE ‘ YAPAY ZEKA ARACI İLE BİLGİSAYAR PARÇALARININ ÖĞRENİMİ

 ETKİNLİK SÜRESİ : 1 Hafta

 ETKİNLİK KONUSU : Teachable Machine ‘ Yapay Zeka Aracı İle Bilgisayar Parçalarının Öğrenimi

ETKİNLİK SORUMLUSU : Cansel DEVECİ            

ETKİNLİK DÜZEYİ : İlkokul

ETKİNLİK KAZANIMLARI: 

     1.Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır 

     2.Teknolojik ürünlerin geçmişteki ve bugünkü kullanımlarını karşılaştırır.

  3.Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır. 

     4.Kullandığı teknolojik ürünlerin mucitlerini ve bu ürünlerin zaman içerisindeki gelişimini araştırır. 

    5.Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.

     6. Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir. 

     7.Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır. 

     8.Sözlü yönergeleri uygular. 

     9.Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini ifade eder.

ETKİNLİĞİN İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER : Hayat Bilgisi , Sosyal Bilgiler, Türkçe 

ETKİNLİĞİN UYGULANIŞI : 

1- Öğrencilerle klavye, bilgisayar ve hoparlör kelimelerinin anlamları tartışılır.

2- Ardından ve yaparak yaşayarak öğrenme tekniği ile bu nesnelerin kullanım yerleri kavratılır. Teachable Machine adlı uygulama akıllı tahtada açılır ve bilgisayar , klavye , hoparlör bu uygulamaya tanıtılır .Daha sonra çocuklar bu üç nesneden birini uygulamaya gösterdiğinde, uygulama nesneleri tanır. Eğlenerek ve yaparak yasayarak öğrenme tekniği ile bu nesnelerin kullanım yerleri kavratılır.

 

 

‘TEACHABLE MACHINE ' LEARNING COMPUTER PARTS WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOL

EVENT DURATION: 1 Week

EVENT TOPIC: Teachable Machine 'Learning Computer Parts with Artificial Intelligence Tool

EVENT RESPONSIBLE: Cansel DEVECİ

ACTIVITY LEVEL: Primary school

EVENT GAINS:

     1.Classifies the technological products around it according to their usage areas

     2.Compares the past and present uses of technological products.

     3.He uses technological products without harming himself, others and nature.

     4.It researches the inventors of the technological products it uses and the development of these products over time.

     5.Be sensitive about the safe use of technological tools and equipment.

     6.Takes care to protect physical health while using mass media.

     7.Uses technological tools and equipment safely.

     8.Follows verbal instructions.

     9.Expresses his/her opinions about what he/she listens/watches.

COURSES TO WHICH THE EVENT IS RELATED: Life Sciences, Social Studies, Turkish

APPLICATION OF THE EVENT:

1- The meanings of the words keyboard, computer and speaker are discussed with the students.

2- Then, the uses of these objects are taught through the technique of learning by doing and experiencing. The application called Teachable Machine is opened on the smart board and the computer, keyboard and speaker are introduced to this application. Then, when the children show one of these three objects to the application, the application recognizes the objects. The uses of these objects are taught through fun and hands-on learning techniques.

 

"Heygen" Yapay Zeka Aracı ile Ana Haber Sunumu

Etkinlik Konusu: "Heygen" ile Ana Haber Sunumu

Etkinlik Sorumluları: Gizem YAHŞİ

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

     1.Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.

     2.Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.

     3. Metin türlerini birbirinden ayırır.

     4. Kısa metinler yazar.

     5. Çerçevesi belli bir konu hakkında konuşur.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler:  Fen Bilimleri - Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

     1.Öğrencilere Bilgisayarın tarihçesini araştırmaları için süre verilir.

     2. Araştırmalarını arkadaşlarıyla paylaşması istenir.

     3. Elde edilen bilgilerin bir araya getirilerek ortak bir haber metni yazmaları istenir.

     4.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “Heygen” Web 3.0 aracını kullanır.

     5.Oluşturulan haber sunumu izlenir.

 

Main News Presentation with "Heygen" Artificial Intelligence Tool

Event Topic: Main News Presentation with "Heygen"

Event Managers: Gizem YAHŞİ

Activity Level: Primary School

Event Duration: 1 Week

Event Gains:

    1.Discuss the importance of information technologies in daily life.

    2.Explains the basic concepts and functions of the computer system.

    3. Distinguishes text types from each other.

    4. Writes short texts.

    5. Its framework talks about a specific topic.

Courses Related to the Activity: Science - Turkish

Implementation of the Activity:

    1.Students are given time to research the history of the Computer.

    2. He is asked to share his research with his friends.

    3. They are asked to write a common news text by bringing together the information obtained.

    4.Students use the "Heygen" Web 3.0 tool by listening orally and applying the usage instructions.

    5.The created news presentation is monitored.

 

"Eon-XR" aracı ile Sanal Gerçeklik Bilgisayar Etkinliği

 

Etkinlik Konusu: Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Bilgisayar" 

Etkinlik Sorumluları: Senem KÖROĞLU

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

     1.Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır.

     2.Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.

     3.Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.

     4.Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini araştırır

 

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Fen Bilimleri - Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

     1.Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.

     2.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.

     3.Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.

 

Virtual Reality Computer Event with "Eon-XR" tool


Virtual Reality: Event – ​​“Computer’’

Activity Topic : Virtual Reality Event – ​​“Computer”
Event Coordinators: Senem KÖROĞLU

Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:

     1.Discusses the importance of information technologies in daily life.

     2.Explains the basic concepts and functions of the computer system.

     3.Uses mouse and keyboard correctly.

     4.Researches the effects of using information technologies on physical and mental health.

Courses that the activity is related to: Life Sciences - Science - Turkish

 

Implementation of the activity:

     1.Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR).

     2.Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by verbally listening and applying the usage instructions.

     3.He tells what he sees and accordingly follows the other instructions in order.

 

Siber Zorbalık Etkinliği

Etkinlik Konusu: Güvenli İnternet  Kullanımı ve Siber Zorbalık

Etkinlik Sorumluları: Arzu ÖNCÜ

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

1.Teknolojinin olumlu ve olumsuz özelliklerini ayırt eder.

2.Güvenli İnternet kullanımı ile ilgili bilgi edinir.

3.Siber zorbalığa  maruz  kaldığında aile, öğretmeni veya  yardım edebilecek bir akrabasına durumu anlatır.

4.Siber zorbalık hakkında öğrendiklerini kendi yaşantısı üzerindeki etkilerini gözlemler.

5.Sözlü yönergeleri uygular.

 

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi-Sosyal Bilgiler-Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

1.Öğrencilere önce güvenli internet bilgileri verilir ve siber zorbalığın nasıl yapıldığını anlatan videolar izletilir.

2.Öğrenciler videodaki yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve tartışarak, siber zorbalığın  önemini kavrar.

3.Gördüklerini  ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla nasıl uygulayacağını anlatır.


Cyber​​Bullying Activity 

 

Event Topic: Safe Internet Use and cyber bullying

Event Responsibles:Arzu ÖNCÜ

Activity Level: Primary School

Activity Duration: 1 Week

 Event Gains:

 1.Distinguishes the positive and negative features of technology • Understands what to do when exposed to cyberbullying.

 2.When exposed to cyberbullying, the family tells the situation to the teacher or a relative who can help.

 3.Observes the effects of what he learns about cyberbullying on his own life.

 4.Follows verbal instructions. Courses Related to the Activity: Life Sciences - Social Studies - Turkish

 

 Implementation of the Activity:

 1.  Students are first given safe internet information Students are first shown videos explaining how cyberbullying is done.

 2. Students understand the importance of cyberbullying by verbally listening and discussing the instructions in the video.

 3. Explains what he sees and how to implement other instructions accordingly. 

 

"Poe" Yapay Zeka aracı ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Şarkı Sözleri

Etkinlik Konusu: POE-Şarkı Üretme Etkinliği

Etkinlik Sorumluları: FİKRİYE KARAİN

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 hafta

Etkinlik Kazanımları:

     1.Geçmişte ve günümüzde kullanılan ses teknolojilerini karşılaştırır. 

     2.Geçmişte ve günümüzde kullanılan ses teknolojilerini karşılaştırır. 
     3.Şiddetli sese sahip teknolojik araçların olumlu ve olumsuz etkilerini araştırır.

     4.Birlikte söyleme kurallarına uyar.

     5.Belirli gün ve haftalarla ilgili müzikleri anlamına uygun söyler.

     6.Müzik çalışmalarını sergiler.

     7.Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.

     8.Ezgi denemeleri yapar.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Fen Bilgisi - Müzik

Etkinliğin Uygulanışı:

     1.Öğrencilere programın nasıl kullanılacağını anlatan sözlü bir açıklama yapılır. 
Sınıftaki akıllı tahtadan program açılır. 

     2.23Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı deyince aklımıza gelen kelimeleri programdaki uygun alana yazdık. 

Oluşan şarkıyı indirdik.

 

23 April National Sovereignty and Children's Day Lyrics with "Poe" Artificial Intelligence tool

Event Topic: POE-Song Production Event

Event Responsibles: FİKRİYE KARAİN

Activity Level: Primary School

Event Duration: 1 week

Event Gains:

    1. Compares the audio technologies used in the past and today.

    2.Compares the audio technologies used in the past and today. 
    3. Researches the positive and negative effects of technological devices with loud sounds.

    4. Follows the rules of saying together.

    5. Sings music related to certain days and weeks in accordance with its meaning.

    6. Exhibits his musical works.

    7. Sings music at appropriate speed and volume.

    8.He tries melodies.

Courses Related to the Activity: Life Sciences - Science - Music

Implementation of the Activity:

    1. A verbal explanation is given to the students explaining how to use the program. 
The program is opened on the smart board in the classroom.

    2.23 When we say April National Sovereignty and Children's Day, we wrote the words that came to our mind in the appropriate area in the program.

We downloaded the resulting song.

 

Suno Al Etkinliği – “ 23 Nisan Şarkısı”

 

Etkinlik Konusu: Suno Al –“ 23 Nisan Şarkısı” 

Etkinlik Sorumluları: İlknur ÖZTÜRK

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

  • Milli gün, bayram, tören ve kutlamalara katılmaya istekli olur.

  • Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel sosyal etkinlikleri önerir.

  • Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.

  • Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma kurallarına uyar.

  • Çalışmalarını oluştururken karşılaştığı sorunlara çeşitli çözümler bulur.

  • Çalışmalarını oluştururken beklenmedik/öngörülemeyen sonuçların ortaya çıkabileceğini fark eder.

  • Sözlü yönergeleri uygular.

 

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Hayat Bilgisi - Müzik - Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

    1.Öğrencilere önce SUNO AL programının nasıl kullanıldığı öğretilir.

  2.Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, Poe Yapay Zeka uygulamasında hazırladıkları “23 Nisan Şarkısı” sözlerini Suno Al programı ile müzik türünü seçerek şarkıya dönüştürür.

  3.Uygulamayı birkaç kez deneyerek en beğendiği müzik türünü ve şarkıyı seçer.


Suno Al Event – ​​“April 23 Song”

 

Activity Topic : Suno Al Event- “April 23 Song”

Event Coordinators: İlknur ÖZTÜRK
Activity Level: Primary School
Event Duration: 1 Week
Activity Outcomes:

  • Willing to participate in national days, holidays, ceremonies and celebrations

  • Suggests educational and social activities that she deems necessary in school life.

  • Participates in music events on certain days and weeks.

  • Follows the rules of working with groups in class and school activities.

  • Finds various solutions to the problems it encounters while creating its Works.

  • Realizes that unexpected results may arise while creating his/her work.

  • Follows verbal instructions.

Courses that the activity is related to: Life Sciences - Music - Turkish

 

Implementation of the activity:

1.Students are first taught how to use the Suno Al program.

2.By listening to and applying the usage instructions orally, students convert the lycrics of the “April 23 Song” they prepared in the Poe Artificial intelligence application into the Suno AL program.

3.She/He tries the application several times and chooses his/her favorite music genre and song.

 

"Semi-Conductor" AI Yapay Zeka Aracı ile "Orkestra Şefi" Etkinliği

 

Etkinlik Konusu: Orkestra Şefi Etkinliği

Etkinlik Sorumluları: İrma VERDZEULİ

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

  • Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır.
  • Milli, dini ve manevi değerler ile ilgili müzik dağarcığına sahip olur.
  • Temel müzik yazı ve ögelerini bilişim destekli müzik teknolojilerini kullanarak ayırt eder.
  • Sözlü yönergeleri uygular.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Müzik - Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

  1. Öğrencilere önce "Semi - Conductor" yapay zeka aracının nasıl çalıştığı gösterilir. 
  2. Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, vücut hareketleri ile akıllı tahta ya da bilgisayar kamerasından müzik aletlerini kontrol eder.
  3. Bedensel hareketleri ile bir orkestra şefi gibi bir müziğin oluşmasını sağlamış olur.

 

"Orchestra Conductor" Event with "Semi-Conductor" AI Artificial Intelligence Tool

 

Event Topic: Orchestra Conductor Event

Event Responsibles: İrma VERDZEULİ

Activity Level: Primary School

Event Duration: 1 Week

Event Gains:

     1.Participates in musical events in the environment. 

     2.Has a musical repertoire related to national, religious and spiritual values.

     3.Distinguishes basic musical texts and elements using information-supported music technologies. 

     4.Applies verbal instructions.

Courses Related to the Activity: Music - Turkish

 

Implementation of the Activity:

     1.Students are first shown how the "Semi - Conductor" artificial intelligence tool works. 

   2.By listening to and applying the instructions orally, students control the musical instruments through the smart board or computer camera with their body movements. 

   3.With their physical movements, they create music like an orchestra conductor.
 

"EON XR Sanal Gerçeklik Uygulaması ile "Gramofon" Etkinliği"

 

Etkinlik Konusu: Sanal Gerçeklik Etkinliği – “Gramofon” 

Etkinlik Sorumluları: Duygu ŞAHİN TURAN 

Etkinlik Düzeyi: İlkokul

Etkinlik Süresi: 1 Hafta 

Etkinlik Kazanımları:

  • Çevresindeki ses kaynaklarını ayırt eder.
  • Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır.
  • Milli, dini ve manevi değerler ile ilgili müzik dağarcığına sahip olur.
  • Temel müzik yazı ve ögelerini bilişim destekli müzik teknolojilerini kullanarak ayırt eder.
  • Sözlü yönergeleri uygular.

Etkinliğin İlişkili Olduğu Dersler: Müzik - Türkçe

 

Etkinliğin Uygulanışı:

  1. Öğrencilere önce sanal gerçeklik gözlüklerinin (VR) nasıl kullanıldığı öğretilir.
  2. Öğrenciler kullanım yönergelerini sözlü olarak dinleyerek ve uygulayarak, “EON-XR” Web 3.0 aracını kullanır.
  3. Gördüklerini anlatır ve buna göre diğer yönergeleri sırasıyla takip eder.


"Gramophone" Event with EON XR Virtual Reality Application"

 

Event Topic: Virtual Reality Event – ​​“Gramophone”

Event Responsibles: Duygu ŞAHİN TURAN

Activity Level: Primary School

Event Duration: 1 Week

Event Gains:

     1.Distinguishes sound sources in the environment. 

     2.Participates in musical activities in the environment. 

     3.Has a musical repertoire related to national, religious and spiritual values.        4.Distinguishes basic musical texts and elements using information-supported music technologies.

    5.Applies verbal instructions.

Courses Related to the Activity: Music - Turkish

 

Implementation of the Activity:

     1.Students are first taught how to use virtual reality glasses (VR). 

     2.Students use the “EON-XR” Web 3.0 tool by listening to and applying the usage instructions verbally. 

     3.They describe what they see and follow the other instructions accordingly.

 

No comments:

Post a Comment